הסיפור שלא נגמר

תמיד רציתי לדעת מאין מגיעים הרעיונות לעיצוב משחקי ומוצרים ילדים ותינוקות. את אחת התשובות האפשריות לכך קיבלתי לאחרונה בתחרות Hackathon שקיים מותג מוצרי התינוקות Tiny Love. ה-Hackathon, שהוא סוג של מרתון יצירתי בן 24 – 48 שעות, מתקיים על ידי החברה זו השנה השלישית. הרעיון המקורי הגיע מעולם ההיי טק המקיים אירועים כאלו שבהם מתכנתים, מפתחים ומעצבים מתחרים על פיתוח מוצר או פיצוח בעיה טכנולוגית. אירוע שכזה הוליד, למשל, את כפתור הלייק של הפייסבוק.

מנכ"ל Tiny love פרדי אבוקרט, מנחה את המתמודדים

ה-Hackathon התקיים במרכז לחדשנות במכללה למנהל בראשון לציון. במסגרת מרתון חדשנות של 24 שעות ניסו המשתתפים להמציא רעיון למוצר חדשני שיסייע להורים לספר סיפור לילדיהם בצורה מיוחדת שתתרום להתפתחותם. בתחרות השתתפו 13 קבוצות שהורכבו מ-70 מתמודדים שנבחרו מתוך מאות אנשים שהגישו מועמדות. לקבוצות בהאקתון של טייני לאב היו כל התנאים האופטימאליים לפתח מוצר: כלי יצירה, כלי חיתוך ועבודה, חלקים לבניית דמו, מדפסות תלת מימד ועוד. בין השולחנות אפשר היה לפגוש מעצבים, אנשי טכנולוגיה, יזמים, אימהות ואפילו משפחה אחת, משפחת רוסמן, שהתמודדה ביחד כקבוצה; סבא, סבתא ובתם, שהיא אמא טרייה לתינוק. לדבריהם, הם משפחה מאוד יצירתית בתחומים שונים והולדת הנגד גרמה להם להחליט  להביא את היצירתיות הזו לידי ביטוי גם בתחום התינוקות.

המתמודדים

בתום מרתון של 24 שעות, הוכרזה הקבוצה הזוכה: עידן נויברג – מעצב המייעץ לאל-על בהיבט העיצובי, מאיה בטאט – סטודנטית לפסיכולוגיה ואנליסטית, רון בובליצקי – מהנדס אווירונאוטיקה ומעצב גרפי, נמרוד בק – יזם ומומחה בגיוס המונים ואורטל זקס – אדריכלית ומעצבת תעשייתית. המוצר של הקבוצה הזוכה מאפשר במקביל גם משחק עצמאי של התינוק וגם לחוות את הסיפור באופן אחר כשההורה משתמש בו. בק סיפר כי הם המציאו את הרעיון למוצר רק באירוע עצמו ולא הגיעו עם רעיונות מהבית. למעשה, רק אחד מחברי הקבוצה הוא אבא לילדים, השאר למדו את הצרכים במהלך המרתון, קיבלו הכוונה והצליחו להמציא מוצר שגם זכה בסופו של דבר. בנוסף לפרס הכספי של 10,000 שקלים, שבו זכתה הקבוצה, במידה והמוצר יושק, חברי הקבוצה ייהנו מתמלוגים על מכירות המוצר לאורך כל חייו בשוק.

הזוכים

Tiny love, חברת צעצועים ישראלית שנרכשה על ידי ענקית מוצרי התינוקות Dorel, שחלק מהמותגים הגלובליים שבשליטתה הם מקסי קוזי וקוויני, החליטה להשאיר את מרכז הפיתוח העולמי בישראל, ובנוסף לצוות המעצבים הישראלי בחברה, להוות בסיס לחדשנות ואיתור שיתופי פעולה בארץ – כדי להמציא מוצרים שיופצו בכל העולם. אחד המוצרים של Tiny love, שיצא משיתוף פעולה דומה, הוא צעצוע התפתחותי שנועד להעסיק את התינוק בזמן ההחתלה ונקרא קנגי קנגורו. זו בובה רכה ומקסימה שאפשר לחבר או לנתק בקלות מהשידה, לשחק ולקחת לכל מקום. מוצר זה פותח בשיתוף פעולה עם סטודנטים מ-HIT, תחת אותו הקונספט של איתור חדשנויות ושיתופי פעולה עם מעצבים ואנשי טכנולוגיה בישראל (מחיר: 119.93 ₪).

קנגי קגורו

בין השופטים והנוכחים בתחרות אפשר לציין את: ג'ף סגל בעלי Dorel העולמית, מנכ"ל Tiny love פרדי אבוקרט, אוצרת בכירה לעיצוב גלית גאון, קלינאית התקשורת פרופ' אתי דרומי, המאיירת והסופרת רינת הופר, המעצב התעשייתי ומרצה בבצלאל דורי רגב, ראש החוג לתואר שני בעיצוב משולב ב-HIT פרופ' דודי ראב"ד, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי HIT לוקה אור, חוקרת עולמית לחוויית משתמש של ילדים וטכנולוגיה ד"ר שולי גילוץ, יו"ר מועצת המנהלים של שנקר צבי ימיני ועוד.

השופטים ונציגי החברה

לפרטים נוספים: 03-7686215 ובאתר Tiny love http://www.tinylove.com/

צילום: רונן גולדמן

5 מחשבות על “הסיפור שלא נגמר

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.