בטעם של טבע

כשבעלי ואני התחתנו, הוא לא הפסיק לנסות לשכנע אותי לעבור לגור במושב. בילדותו הוא הירבה לבקר אצל סבו וסבתו שגרים במושב, אי שם מדרום למרכז. אני לא הסכמתי, כי אני יותר עירונית באופיו, ובעוד ריח הפרות בשביל בעלי הוא ריח שאפשר לבקבק ולשווק, אני מקבלת צמרמורת רק מהמחשבה על כך.

בתור פשרה, אנחנו יוצאים מדי פעם לטיולים בחיק הטבע ולפני כשבועיים בחרנו לבלות כמה שעות של יום שישי בחוויה מיוחדת במינה, במושב ניר בנים. למקום קוראים חוויה בכפר והוא מנוהל על ידי שירי ומשה. מדובר באירוח כפרי ומיוחד של כמה שעות עם פעילויות פחות שגרתיות מאלו שאפשר למצוא באזורים עירוניים.

מיד כשהגענו לחוויה בכפר התקבלנו בחיוך רחב ובכוסות של מיץ טבעי מתפוזים וסלרי. שירי צמחונית ומשה טבעוני ועל כן כל האירוח הוא על טהרת הטבעונות, והמרכיבים לרוב הארוחה שאכלנו מגיעה היישר מהעצים ומגינת הירק של בני הזוג, הסמוכה מאוד לבית (עוד נגיע אליה בהמשך). ומה היה בארוחה הזו, שקסמה לנו ולשאר האורחים שהסבו לשולחן ארוחת הבוקר של שירי ומשה, למרות שרובנו לא בהכרח מגיעים מהצד הצמחוני-טבעוני של המתרס?

התיישבנו ליד שולחן האוכל בצל עץ הפקאן בחצר של שירי ומשה וסעדנו את לבנו. ראשית, התכבדנו בלחם ולחמניות הבית, טריים וחמים מהתנור, ולצדם שלל ממרחים ומטבלים כמו ממרח קשיו, מטבל פלפלים קלויים, טחינת סלק, גוואקמולי ועוד. בעודנו שוברים את הרעב עם הלחם והממרחים הגיעה לשולחן שקשוקה טבעונית על בסיס טופו וחצילים ומעליה נגיעות טחינה ולידם מאפינס בטטה וקישואים. את הארוחה ליוו מים ומיץ סחוט טרי מאשכולית אדומה.

אחרי ארוחת הבוקר, שרק פתחה לנו את התיאבון, הלכנו עם משה לסיור רגלי בגינת הירק המפוארת שלהם. כל אחד קיבל סלסלה ומזמרה והוזמן לטעום ולקטוף משלל הפירות והירקות שהו במקום. בעונות חמות יותר אפשר ליהנות גם מפירות טרופיים שגדלים אצל שירי ומשה בגינה, אבל אנחנו הסתפקנו בפירות הדר (לימונים נפלאים שופעי מיץ, תפוזים ואשכוליות אדומות) ובשפע של תבלינים ירוקים, בצל ירוק, תרד, בחרובים ובתפוזוני קומקווט. טעמנו גם צימוקים יפנים עם טעם קצת מוזר, פלפלונים קטנטנים וחריפים אש ועוד. זכינו גם לראות את תרנגולות החופש שהם מגדלים, אחרי שהצילו אותן מידו של השוחט.

אחרי הקטיף והארוחה מצב הרוח היה מרומם וזה היה בדיוק הזמן לשבת עם שירי לסדנת ציור מנדלות. שולחן האוכל פונה ועליו הונחו דפים, צבעים מסוגים שונים, מכחולים, עפרונות, מחוגות ועוד. תחילה ציירנו מנדלות על נייר ולאחר שרכשנו מיומנות קלה בטכניקה, עברנו לצייר על חלוקי נחל. זה הזמן לציין ששירי מתמחה בציור מנדלות ויצירותיה מקשטות את הבית והחצר. אנחנו הפגנו כישרון קצת יותר צנוע, אבל בתום הציור שירי ריססה על כל חלוק ספריי לקה מיוחד על מנת לשמר את הציורים שלנו ואת האבנים לקחנו כמובן למזכרת, ביחד עם סלסלה מלאה בכל טוב שקטפנו קודם לכן.

כעת הגיעה גם תורו של הקינוח. שירי הגישה לנו טירמיסו טבעוני וטראפלס תמרים ואגוזים. נסענו הביתה במחשבה שליום יותר מושלם מזה לא יכולנו לייחל, ובהחלט יש לי חשק לחוות בקרוב שוב את חוויה בכפר.

האירוח בחוויה בכפר מתאים ל-6 – 12 משתתפים ותלוי מזג אוויר. ניתן להגיע גם לארוחות ערב ליד המדורה. הפעילות מתאימה למשפחות, קבוצת חברים/ות, מסיבת רווקות, צוותי ארגונים ועוד, כאשר בני הזוג ישמחו להתאים לכל קבוצה תוכן ופעילות המתאימים לה, כאשר הכל כמובן בתיאום מראש. אני ממליצה בכל פה.

חווייה בכפר ניר בנים, 055-664-4256‏ שירי חסיד, https://www.facebook.com/HavayaBacfar/

אני מצרפת לכם כאן את המתכון של שירי לטראפלס תמרים, כדי שתוכלו לחוות בבית לפחות חלק מהחוויה שעברנו.

טראפלס תמרים (כ-35 כדורים)

מצרכים

3/4 כוס קוואקר

3/4 כוס שקדים

3/4 כוס אגוזי מלך

כ-8 תמרי מג'הול מגולענים

כ-2 כפות טחינה גולמית

אבקת חרובים/אבקת קקאו לגלגול…

אופן ההכנה:

1. מכניסים למג'ימיקס קוואקר, שקדים ואגוזים וטוחנים.
  2. מוסיפים את התמרים המגולענים (אני מגלענת ביד ישר לתוך קערת הטוחן) וטוחנים שוב (בשלב הזה המג'ימיקס קצת רועד ורוגש – אפשר לעזור לו ולהחזיק אותו לייצוב).

*אני שמה כ-8 תמרים, אפשר לראות בתמונות את צבע התערובת. מי שאוהב יותר מתוק- מוזמן לשים יותר. בעיניי זה בול ברמת המתיקות.

1. את התערובת שמים בקערה ומוסיפים כ-2 כפות טחינה גולמית. מערבבים עם כף.
  1. מכינים בקערה קטנה אבקת חרובים או קקאו (כדאי להשתמש במסננת כדי שלא יהיו בה גושים). בידיים רטובות יוצרים כדורים ומגלגלים בתוך האבקה.
  2. את הכדורים המוכנים מכניסים לקופסה ולמקרר ומתענגים

בתיאבון

צילום: אורית ענבר, שירי חסיד

9 מחשבות על “בטעם של טבע

1. אורית היקרה, כתבת נהדר, ובאמת הצלחת להעביר את החוויה בצורה מושלמת. נהנינו מאד מאד להכיר ולארח אתכם, תודה רבה!!! שירי חסיד 🙂

Liked by 1 person

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.