ספרים רבותי ספרים

בעוד כמה נחגוג את שבוע הספר. אני מאוד אוהבת לקרוא ספרים, תולעת ספרים כפי שמכנים זאת. כשהייתי ילדה, הייתי בולעת ספרים ומחכה בקוצר רוח שיגיע שבוע ספר. הייתי מנצלת את המבצעים ואת המחירים הזולים על מנת לרכוש כמה ספרים בבת אחת, וליהנות מהם בחודשים שלאחר מכן. לכבוד הילדה ההיא ולכבוד שבוע הספר, אני מביאה לכם כמה המלצות על ספרים שיצאו בזמן האחרון.

אחד הז'אנרים האהובים עלי ביותר מאז ומתמיד הוא ספרות מתח. עם בוא השקיעה הוא ספר חדש שיצא בז'אנר הזה. בודין לונגבואו אוהבת להתעורר עם הזריחה. כמנהלת כפר הנופש של משפחתה במערב מונטנה, אין לה מספיק שעות ביום – לחיים, לעבודה, לאנשים האהובים עליה. בהחלט אין לה זמן להקדיש לאהבה, אפילו לא כלפי קאלן סקינר, שבנערותה הייתה מאוהבת בו קשות, וכעת שב לחווה כאדם בוגר. כאשר גופת אישה צעירה מתגלה בשטח כפר הנופש, הכול משתנה. החשד מופנה אל קאלן על ידי סגן שריף שנוטר לו טינה. לבני משפחתה של בודין הרצח הוא תזכורת מטלטלת לאובדן משכבר הימים. כשהאירועים מקבלים תפנית דרמטית וקטלנית, בודין וקאלן חייבים לחתור לחשיפת האמת – לפני שהשמש תשקע על עתידם המשותף.

העלילה המותחת נעה על ציר זמן ומדי פעם מטלטלת את הקורא. הספר ארוך יחסית ואני די כססתי ציפורניים עד שהגעתי לסופו, שאותו כמובן לא אגלה.

ניתן להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר האינטרנט www.bookme.co.il

עם בוא השקיעה, נורה רוברטס, 480 עמ', 98 שקלים, הוצאת אור-עם מבית ספר לכל

הקומה האלף הוא ספר בז'אנר דומה לראשון, רק שהוא מותחן פנטזיה. אחת הגיבורות החשובות בו היא העיר ניו יורק של 2118 – עם בניין של אלף קומות המתנשא עד השמיים. אבל, כמו היום, כל אחד בניו יורק רוצה משהו, ולכל אחד יש משהו להפסיד. בין קדמה מרתקת לזוהר ההייטק, חמישה צעירים נאבקים למצוא את מקומם ברומו של עולם. ועם זאת, כשנמצאים גבוה כל כך אין לאן לעלות יותר, והנפילה היא בלתי נמנעת.

זה ספר קצת מוזר אבל מרתק, שמסופר כל פעם מנקודת המבט של דמות אחרת. לכל דמות יש יספור קו עלילה משלה, ומכיוון שסיפורי הדמויות מובאים לסירוגין, זה מאתגר את הקורא, אשר צריך לחכות בין קווי העלילה, לא להתבלבל ביניהם וגם לזכור היכן הפסיקה הדמות המסוימת בפעם הקודמת ומהיכן היא ממשיכה כעת. מי שיצליח לצלוח את הדרך הסיפורית הזו ייהנה מאוד מהקריאה.

ניתן להשיג ברשתות הספרים ובחנויות הספרים הנבחרות ובאתר האינטרנט www.bookme.co.il

הקומה האלף, קת'רין מק'גי,384 עמ', 98 שקלים, הוצאת זימזון מבית ספר לכל, מיועד לנוער ולמבוגרים

נובמבר הוא שם של חודש, אבל גם שמה של גיבורת הספר עד נובמבר, המשתייך לז'אנר הרומנטי/ארוטי. נובמבר עוזבת את ניו יורק ואת זיכרונותיה המרים משם על מנת להכיר את אבא שלה החי בעיירה קטנה בטנסי. היא מתחילה לעבוד בהנהלת חשבונות במועדון שבבעלות אביה ושם היא נתקלת באשר מייסון, שנראה מושלם עד שהוא שופט אותה באופן שגוי. נובמבר מחליטה שהיא לא רוצה שום קשר איתו, אבל לגורל יש תכניות שונות לחלוטין. למייסון עצמו לא הייתה אף פעם בעיה להשיג אישה, אבל עכשיו הוא יעשה הכל כדי להשיג את נובמבר.

לספרים מהז'אנר הזה קראו פעם הרומן הרומנטי, אבל היום הוא הרבה יותר ארוטי, עם תיאורים שלא חסים על אנשים שנוטים להיות נבוכים בקלות. עם זאת, הוא מצליח להיות מרתק ומרגש ולתת לנו תובנה מבפנים על איך מערכת יחסים יכולה להיבנות, גם אם לא כולנו מצליחים להגיע לאותה רמת ביצועים המתוארת בספר.

עד נובמבר, רוז ריינולדס, 256 עמ', 98 שקלים, הוצאת זימזון מבית ספר לכל

הספר האחרון שייך לז'אנר העיוני ולמעשה מעין ספר הדרכה. הספר, שנכתב על ידי המומחה הבינלאומי להומור, שי גלבר, עוזר לא רק לצחוק, אלא גם ללמוד כיצד להפוך את ההומור לדרך חיים, איך לשפר לכם את רמת האושר, העושר ואת מצב הבריאות שלכם. הספר בנוי מ-49 פרקים, שכל פרק עוסק בנושא אחר: האופן בו הומור הופך בן אדם למאושר יותר, כיצד הומור עוזר להתמודד עם מערכות יחסים, איך לטפל בבריונות ברשת בעזרת הומור, על חשיבותה של החשיבה החיובית, שימוש בהומור עצמי כדרך חיים ועוד.

גלבר רואה בהומור הרבה יותר מצחוקים, פספוסים ובדיחות. "כשאני מדבר על הומור, אני מדבר על השקפת עולם, על פילוסופיה, על דרך חיים. אני מדבר על היכולת שלנו לראות את הדברים בצורה יותר ורודה ומצחיקה. אני מדבר על היכולת שלנו להשתמש בהומור על מנת להתמודד עם קשיים ולהתגבר על המשוכות בחיים, על חשיבה חיובית ותודעת שפע. אני מדבר על לראות את המציאות ולהתמקד דווקא בצד החיובי".

גלבר אמנם עוסק בספר בתיאוריה שלו, אבל בעיקר נותן כלים מעשיים, שיכולים לאפשר לכולם להצליח לצחוק על החיים – וגם להיות יותר מצחיקים, וכך לחיות יותר טוב. לדבריו, "על מנת להצליח, רק צריך לחשוב על אותה הסיטואציה מנקודת מבט שונה, יצירתית, מעניינת, הומוריסטית, ובעיקר חיובית ואופטימית".

ניתן לרכוש את הספר בצומת ספרים וסטימצקי או ישירות מאתר החברה  http://www.media-10.co.il/

צחוק, צחוק, אבל ברצינות, שי גלבר, 89 שקלים, מדיה 10.

זו גם הזדמנות לעדכן כי בין ה-6 ל16 ביוני סטימצקי יוצאת במבצע של 3 ספרים ב-99 שקלים וכל ספר נוסף ב-33 שקלים. כמו כן, הנחה לספר בודד:20% הנחה (או 25% הנחה לחברי מועדון ומצטרפים חדשים) מתוך הספרים המשתתפים במבצע. בנוסף למבצע זה תקיים הרשת מבצע נוסף באתר האינטרנט שלה: כל הספרים עד 60% הנחה. לא כולל ספרי לימוד, מילונים ואטלסים.

צילום: יח"צ

7 מחשבות על “ספרים רבותי ספרים

  1. אני חולת ספרים ושבוע הספר הוא החג שלי. תמיד שמחה לקבל המלצות על ספרים חדשים שיוצאים. תודה

    אהבתי

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.