תתחילו לנאפנאפ

אחד החלומות הפרועים שיש לכל עובד, בתנאי שמדובר בחלום שהוא חוקי ושאפשר לדבר עליו בקול, הוא החלום לחלום. כלומר, אין כמעט עובד שלא חולם על כך שהמעסיק שלו יאפשר לו לתפוס איזה נמנום קטן, שנ"צ או שלפשטונדה, אם תרצו, בזמן העבודה, למשל בדיוק אחרי ארוחת הצהריים. כעת מתברר כי נמנום קטן, או נאפ, במקום העבודה לא חייב להיות רק חלום.

את המהלך לקידום תנומה קלה, או נאפ, כמו שהוא מעדיף לקרוא לה, מוביל מנכ"ל חברת הולנדיה ישראל, אבי ברססט, המשמש גם כנציג ישראל בארגון השינה העולמי. מטרת הארגון הזה, שבו חברות 73 מדינות ביניהן כמובן גם ישראל, היא ליצור מודעות ולהנחיל לציבור הרחב ידע בכל הקשור לחשיבות השינה. ארגון השינה העולמי הוא ארגון שהוקם על ידי  האיגוד העולמי לרפואת שינה (WASM) והפדרציה העולמית לשינה  (WSF)והוא ארגון בינלאומי שמטרתו לקדם את בריאות השינה ברחבי העולם.

יום השינה הבינלאומי 2019, שחל ב-15.3, עמד השנה בישראל בסימן קידום שנת הנאפ במקומות העבודה. ברססט אף פנה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין, וליו"ר  ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ אלי אלאלוף, על מנת שיסייעו לו לקדם נושא חשוב זה. שנת הנאפ מעוררת, מרעננת ומזריקה אנרגיה לקראת המשך הפעילות. לכן, מקומות עבודה מובילים ומוסדות לימוד רבים בעולם כבר מאמצים את הנאפ בהתלהבות כחלק משגרת היום שלהם.

סקר שנערך לאחרונה על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה מצא כי  67.6% מהעובדים סבורים שהם נמצאים בשיא האפקטיביות בין השעות 09:00 ל-11:00. לאחר מכן יורדת האפקטיביות ורק 4.1% סבורים שהם אפקטיביים בשעות אלו. העובדים מעידים כי אחרי ארוחת הצהריים 21.8% מהם נוהגים להעביר את הזמן בסידורים אישיים (מיילים פרטיים, קניות ברשת, התעדכנות בחדשות ועוד), 18% שותים קפה ומשוחחים עם חבריהם לעבודה, 6.7% סתם מורחים את הזמן. לעומתם, 42% מעידים על חזרה לעבודה במרץ. המעסיקים סבורים שרק 30% מהעובדים חוזרים במרץ לעבודה אחרי הפסקת הצהריים ושלמעלה מ- 60% שותים קפה עם החברה, מתעסקים בסידורים אישיים, מורחים את הזמן ואפילו מנמנמים קצת.

אבי ברססט, מנכ"ל הולנדיה ישראל

כמו כן, 30% מהעובדים סבורים שנמנום קל היה משפר את היעילות שלהם וכ-67% מהעובדים מעריכים שהיו מצליחים לנמנם במקום העבודה, אם זה היה מקובל ואם היו להם את התנאים המתאימים לכך. 32% מהמעסיקים אמרו שהיו מאפשרים לעובדים לנמנם יום ו-36% נוספים היו גם דואגים לתנאי ניפנופ מתאימים לעובדים (מקום שקט, נוח, חשוך וכו'). 

ברססט והולנדיה לא מסתפקים רק בהפצת הסבר ומידע בנושא, אלא מציעים גם פעולה מעשית. על מנת לקדם את שנת הנאפ במקומות העבודה השיק ברססט את ה- PODTIME. ה- PODTIME הוא מעין תא או קפסולה שאליהם אפשר להיכנס ולישון. הוא מאפשר סביבה אישית מרווחת לשינה ללא הפרעה בפרטיות מלאה, כניסה ויציאה קלים מאוד, שטח פנימי גדול, הפעלה ידנית של הדלת והפחתת רעש חיצונית. אפשר להניח אותו בכל מקום במקום העבודה ואין צורך בחדר ייעודי. לדברי ברססט, נאפ כזה, בין כרבע שעה יכול לעזור רבות לעובדים: צמצום הסיכון למחלות לב, הפחתת רמות לחץ, שיפור במצב הרוח, שיפור הזיכרון והלמידה, חיזוק המערכת החיסונית, עיבוד קוגניטיבי טוב יותר ויצירתיות, חשיבה ברורה וחדות.

אבי ברססט מדגים אביזר העוזר לתנומה במשרד גם בלי תא שינה

ה- PODTIME הראשון הוצב באייכה, מתחם קונספטואלי לחללי עבודה משותפים ברח' אליפלט בתל אביב. בעזרת אפליקציה אפשר להזמין תור לשינה ב- PODTIMEשל אייכה. החלטתי להתנסות בחוויה בעצמי ומאוד נהניתי. התא מאובזר היטב במזרון וכרית של הולנדיה (המצעים מוחלפים בין כל מנמנם). סגרתי את דלת התא והתרווחתי בפנים, כשאני לא שוכחת לשים על עיני מסיכה לעיניים. הרגשתי מאוד נעים והחיסרון היחיד היה כשבאו להעיר אותי.

מידות: 120cm (W) x 120cm (H) x 220cm (L). מחיר: רכישה בעלות של  22,000 שקלים + מע"מ, השכרה בעלות חודשית של 1,770 שקלים לחודש בהתחייבות ל-6 חודשים מראש.

אני מתנסה בתא השינה

צילום: קוקו, אורית ענבר

4 מחשבות על “תתחילו לנאפנאפ

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.