בטוח שזה בריא

מי שעוקב אחרי הפוסטים שלי, בוודאי יודע שבשנים האחרונות אני מנסה לסגל לעצמי אורח חיים יותר בריא. שינוי זה בא לידי ביטוי גם מבחינת תזונה – לאכול פחות אוכל לא בריא ולאכול יותר אוכל בריא, גם בפעילות ספורטיבית (עושה הליכות כל בוקר) וגם בהורדת לחץ מהחיים שלי. עכשיו, מתברר, ששינוי זה יכול לעזור לי לא רק מבחינה בריאותית אלא גם מבחינת ביטוח הבריאות שלי.

ממש עכשיו השיקה חברת הביטוח AIG תכנית ביטוח חיים ובריאות חדשנית בשם AIG SafeLife, אשר מתגמלת לקוחות שמנהלים אורח חיים בריא. תכנית הביטוח AIG SafeLife מבוססת על טכנולוגיה שפותחה עבור AIG בשיתוף חברת Shapa Health האמריקאית, בה שותפים נתי לביא  ופרופ' דן אריאלי, שליווה את פיתוחה עם אנשי AIG. התוכנית החדשה תלווה בטכנולוגיה ייעודית וחדשנית, שתאפשר למבוטח לעקוב אחר פעילותו הגופנית ולשפר אותה, וזאת על מנת לעודד אורח חיים בריא ולשפר את איכות חיי הלקוח.

AIG SafeLife הוא ביטוח הבריאות והחיים הראשון בישראל אשר מתגמל כספית מבוטחים המנהלים אורח חיים בריא. עד כה, פוליסות הבריאות בשוק התבססו על מודל תמחור סטטי ופרמטרים קבועים: גיל, מין, עישון ו-BMI. מודל זה יוצר מצב שבו חברות הביטוח לא מסוגלות לתמחר שיפורים עתידיים במצבו של המבוטח. בנוסף, חישוב הפרמיה מתבסס על גיל ולא על מצב בריאותי, וכך מבוטח בן 50 שמקיים אורח חיים בריא ופעיל גופנית, עלול לשלם יותר ממבוטח צעיר ממנו שלא עושה דבר.

המצטרפים לתוכנית לא יאלצו להמתין זמן רב לתגמול, שכן בעצם ההצטרפות והורדת האפליקציה הם יזכו ב-10% הנחה בפרמיה בשנה הראשונה. במהלך השנה הזו AIG תעודד את הלקוח לבצע פעילות גופנית מגוונת: הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, טיפוס במדרגות, פילאטיס וכן הלאה. כל פעילות תימדד על ידי האפליקציה ותזכה את הלקוח בנקודות. בנוסף, הלקוחות יוכלו להשתתף במשימות ואתגרים שונים, כאשר בתום השנה מבוטחים שאכן שמרו על אורח חיים בריא יקבלו עד 25% הנחה בפרמיה לשנה הבאה.

למשל, מבוטחת שתרוץ 3 פעמים בשבוע למשך שעה ותצעד בין 4,000 ל-8,000 צעדים ביום יכולה להגיע בסוף השנה להנחה מקסימלית של 25% בעלות ביטוח הבריאות. כמו כן, מבוטח שיקפיד על הליכה 3 פעמים בשבוע ויצעד בין 6,000 ל-10,000 צעדים ביום, יוכל להגיע להנחה של 15% הנחה בעלות ביטוח הבריאות.

וכמה זה במספרים? משפחה ממוצעת בה שני ההורים שומרים על אורח חיים בריא תוכל לחסוך מאות שקלים בשנה בעלות ביטוחי הבריאות. אפליקציית AIG SafeLife כבר זמינה בחנויות האפליקציות, ומתממשקת בקלות לכל מכשיר סלולרי מבוסס iOS או Android, וכן לצמידים ושעונים חכמים.  https://www.aigsafelife.com/aig/app_store    

שי פלדמן מנכ"ל AIG ישראל: "מהיום, לנהל אורח חיים בריא זה לא רק חשוב אלא גם משתלם. AIG SafeLife הוא ביטוח אקטיבי בעל ערך מוסף כפול, הן בשיפור איכות חייו של המובטח והן בתגמול הכלכלי על כך".

דן אריאלי, מדען חברתי, פרופסור באוניברסיטת דיוק ואחד ממייסדי Shapa Health :"המוצר המשותף שפיתחנו עם AIG הוא פתרון שעשוי לשנות דפוסי ההתנהגות ובכך להיות רלוונטי במיוחד לתחום ביטוחי הבריאות והחיים".

יפעת רייטר, סמנכ"לית ביטוחי בריאות וחיים: "AIG היא חברת ביטוח אחרת, ולכל מוצר ביטוחי חדש שאנו מוציאים יש ערך מוסף ללקוח שאינו מסתכם רק בכיסוי רחב או בתשלום תביעות מהיר. אנחנו רוצים להיות שותפים של הלקוח במעבר לאורח חיים בריא על מנת לשפר את איכות חייו ואיכות חיי משפחתו, וגם לחסוך לו כסף".

בשורה התחתונה, מבחינתי אני רואה פה עסק של win-win. הביטוח מעודד אותי להמשיך ולקיים אורח חיים שממילא התחלתי לחיות ושאני עושה את זה בעיקר עבורי. אם גם אקבל בכות כך, הנחה בביטוח שלי, הרווח כולו שלי.

צילום: בני גם זו לטובה, אילוסטרציה מהאפליקציה

3 מחשבות על “בטוח שזה בריא

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.