אל תפסחו על השולחן

כל מארחת יודעת שאירוח כהלכתו לא נקבע רק לפי טיב המטעמים שהיא מגישה והאירוח הלבבי שהיא נותנת לאורחיה. הרושם הראשוני שעושה ביתה, ובמיוחד שולחן הסעודה, קובעים במידה רבה את הנאתם של האורחים. אם אורח מגיע לבית ואת פניו מקבל שולחן חגיגי והדור, הוא כבר מרגיש שהוא עומד להעביר ערב חוויתי. בנוסף, אם גם יקבל אוכל טעים על שולחן ההדור והכלים היפים, הוא ירגיש שהשקיעו בו. לכן, חשוב מאוד להקדיש מחשבה לעיצוב השולחן והגיע הזמן לצאת מהקופסה ולא בהכרח לעצב אותו בצורה מרובעת ושבלונית, או בצבע אחיד. תאמינו לי אין אף חוק כזה בספר החוקים של מדינת ישראל ואילו אליהו הנביא ישמח לפקוד גם את השולחן הלא שגרתי שלכם. במקרה הכי גרוע, הדודה הנודניקית תחשוב ששתיתם יותר מדי כוסות עוד לפני כניסת החג. כל השאר ייהנו מאוד.

להלן כמה טיפים שישדרגו את שולחן החג:

  1. ערבבו סטי כלים שונים באופן חופשי – סגנון אקלקטי מתאים לצבעוניות ולחגיגיות שהחג מביא עמו. ניתן לשלב צלחת גדולה, צלחת קטנה וקערה משלושה סטים שונים, ולפזרם בשולחן. במקרה כזה חשוב שהמפה תהיה בצבע אחיד כדי לא ליצור עומס ויזואלי.
  2. השקיעו בכוסות יין מעוצבות ל-4 הקושיות – שילוב גביעי יין מקריסטל, דיקנטרים מעוצבים או שמפניירות, יוסיפו ממד יוקרתי לעיצוב השולחן ויעשירו את מראה השולחן עם מגוון משקאות כמו יין, מיצי פירות בשלל צבעים, מים מתובלים בנענע ועוד.
  3. הניחו פריט מעוצב ומרשים במרכז השולחן– קנקן, קערה לפסח, מגש למצות או וואזה מעוצבת יעשו את העבודה ויהפכו כל שולחן למעניין ומיוחד.
  4. שילוב מפיות וחבקים למפיות מעניינות מקופלות, בערימה או מגולגלות, המפיות הן חלק מעיצוב שולחן החג ולכן כדאי להשקיע במחשבה גם בכל הקשור אליהן. כדי לשוות לשולחן מראה יותר חגיגי, ניתן להיעזר בחבקים שניתן לקנות או להכין לבד מחומרים פשוטים (כדוגמת ניירות וגלילים בצבעים נועזים או בהירים ואלגנטיים), או סרטי בד עדינים סביב המפיות.
  5. בסיום הארוחה השקיעו בשולחן הקינוחים – ניתן לשלב מגשי עוגה נמוכים עם מגשי קומות בגדלים וצורות שונות לגיוון. פיזור פרחים וקישוטים בשולחן יעצים את האווירה החגיגית, אבל לא כדאי להגזים, במיוחד אם בחרתם כלי הגשה בצבעים שונים.
  6. טאצ' אישי – במקום צלחת פיצוחים אחת לכל האורחים, השקיעו והכינו לכל אחד מנה אישית בצלחת נפרדת. הטאצ' האישי יכול להוסיף לאווירה וליצור "הפתעה" נחמדה בסוף הארוחה.
  7. לשתייה החמה השתמשו בספלים בצבעים שונים לכל אורח – רצוי צבעי פסטל המשתלבים זה עם זה בהרמוניה. בצורה זו כל אורח ירגיש שהוא אינדיבידואל והושקעה בו מחשבה.

בהצלחה וחג שמח!

המידע באדיבות עדי דנון, מנכ"ל חברת PALDINOX המייבאת את מותג כלי ההגשה ההולנדי PIP STUDIO.  אותו ניתן להשיג ברשתות ובחנויות כלי הבית הנבחרות http://www.paldinox.co.il/

צילום: עדי קראוס

4 מחשבות על “אל תפסחו על השולחן

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.