הכל זהב

ציטוט מפורסם טוען כי כאשר התותחים רועמים המוזות שותקות. כלומר, בין השאר, הכוונה היא שבזמן מלחמה יש פחות מקום ומצב רוח לענייני תרבות. אבל אחרי כשלושה חודשי מלחמה בעזה המדינה בכל זאת מנסה לשמור על נורמטיביות ובכלל זאת גם על חזרה לאירועי תרבות. ברוח זו, גם התערוכה שכבשה את העולם KLIMT פותחת מחדש את שעריה, לסופי שבוע בשלב זה, ומזמינה את הציבור למעט התאווררות והנאה בימים הקשים האלה. מפוני עוטף ישראל מוזמנים לבקר בתערוכה בהנחה משמעותית בהצגת תעודת זהות.

התערוכה KLIMT מוקדשת לציוריו של האומן האוסטרי הנודע גוסטב קלימט. ציוריו מוכרים היטב לקהל שוחרי האומנות. התערוכה, המוצגת ב-The Cube בחולון הגיעה לישראל לאחר שהוצג בבירות העולם: בריסל, לונדון, צרפת ועוד. זו התערוכה הראשונה האימרסיבית הראשונה אי פעם שקיבלה קביעות במוזיאון בניו יורק.  

יצירותיו של קלימט, מתאפיינות בצבעוניותן ובשימוש הרב בזהב, והן נראות כקישוטים אלגנטיים. מעל 200 מיצירותיו של קלימט מוצגות בתערוכה באופנים שונים, חלק מוצגות באימרסיב סטוריטלינג שהוא המדיום החדש של מספרי הסיפורים המעניקים חוויה מלאה והכרות עם האומן, מדיום המשלב מציאות ודמיון, ועוסק בעיקר בגבול המטושטש ביניהם.

אופן הצגה אחר בתערוכה הוא אומנות דיגיטלית בהקרנה ב-360 מעלות המעניקה חוויה סוחפת וייחודית. יצירות המופת של קלימט ושלבים רבים בחייו מוצגים באנימציה עם אפקטים מיוחדים יחד עם מיצג תלת מימד של ציור הנשיקה  שהוא המפורסם ביותר מבין יצירותיו. לתערוכה בישראל נוסף חלק נוסף ראשון מסוגו – מנהרת זהב שבתוכה היצירות המוכרות ביותר שלו.

בסוף התערוכה ישנו מתחם מציאות מדומה (VR), זו הזדמנות "להחליק" לתוך עולמו של קלימט. מדובר במסע של 10 דקות המתעד את הקריירה שלו, ממעצב פנים לעידן הזהב, מסע עוצר נשימה שמתאים לכל הגילאים –  שיגרום לכם לצלול אל תוך עולמו של האמן. בנוסף, קיים בתערוכה חלל SKETCH AND POST בו יוכל הקהל לצבוע את ציוריו של האמן כפי שירצה ולהפיח בהם חיים חדשים, ואז לראות אותם 'מונפשים' בהקרנה על קיר שלם גדול.

מדובר בתערוכה חווייתית שמביאה את יצירותיו לכלל הציבור גם לאוהבי אמנות וגם למי שפחות מכיר אמנות וכמובן לבני גילאים שונים, מבוגרים וילדים כאחד. קלימט היה אמן פורה מאוד, שצייר בסגנונות שונים. אבל כמובן שהיצירות שצייר עם זהב אמיתי הן אלה שהכי מלהיבות את הדמיון וגם בתערוכה יש דגש על כך. אבל אם כבר מסתכלים על תמונות הזהב אני מציעה לשים לב גם לתמונה שנקראת דיוקנה של אדלה בלוך. אדלה הייתה יהודיה אוסטרית שמתה עוד לפני השואה, אבל תמונתה נלקחה מבני משפחתה על ידי הנאצים. שנים לאחר מכן התמונה הגיעה למוזיאון הלאומי של אוסטריה וצאצאי המשפחה נאבקו כדי לקבל את התמונה בחזרה. סיפור המאבק הונצח בסרט ההוליוודי האישה בזהב בכיכובה של הלן מירן. כל שבהחלט ראוי לשים לב גם לתמונה המפורסמת הזו. ובכלל התערוכה, כאמור, מהנה ביותר ומומלץ לבקר בה.

על הפקת התערוכה אמונה חברת ארטהאב, שהפיקה בין היתר את התערוכות – ואן גוך, פרידה קאלו, סלבדור דאלי, קלוד מונה, קית' הרינג ועוד.

תערוכת KLIMT, דה קיוב (The Cube), פארק פרס חולון (לרשום בוייז דה קיוב)

כרטיסים בטיקטמאסטר, 9964* לינק לאתר התערוכה לפרטים נוספים:  https://www.klimt.co.il/

מחיר למפוני עוטף ישראל בהצגת ת.ז 49 שקלים

מחיר מלא: 149 שקלים
מחיר מכירה מוקדמת: 119 שקלים
מחיר משפחתי ל-4 אנשים – 409 שקלים

  • יש לתאם יום ושעה טרם הגעתכם לתערוכה.
  • התערוכה נפתחת בכפוף ובהתאם להוראות פיקוד העורף,
    מרחב מוגן נמצא בסמיכות לתערוכה (בתערוכה עצמה אין מרחב מוגן)
  • יש להיערך לכך שיופעלו שינויים בהתאם להנחיות פיקוד העורף.


ימי ושעות פעילות:

* כרטיס כניסה מגיל 3 ומעלה

ימי חמישי ושבת : 10:00-19:00

(כניסה אחרונה בשעה 17:30)

ימי שישי : 09:00-15:00

(כניסה אחרונה בשעה 13:30)

צילום: אורית ענבר, ארטהאב

מחשבה אחת על “הכל זהב

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.