למידה עצמית

בישראל אנחנו פחות מכירים את ההווי של פנימיות יוקרה שבהן לומדים תלמידים ממשפחות עשירות ומכובדות שנוסעים הביתה רק לחגים. אבל בחו"ל זה מאוד מקובל. רק התלמידים שאין להם לאן לחזור כי, למשל, להורים שלהם יש תכניות אחרות שלא כוללות אותם, נשארים בפנימייה גם בחג. המשמעות היא שגם אחד המורים המסכנים שלהם לא יכול לצאת לחופשת חג וצריך להישאר איתם ולתת להם שירותי בייבי סיטר.

זהו הבסיס של הסרט האמריקאי נשארים לחג של הבימאי המוערך אלכסנדר פיין (אודות שמידט, היורשים) שעולה היום על מסכי הקולנוע ברחבי הארץ. האולמות של אקדמיית ברטון היוקרתית שבניו אינגלנד מלאים במורים מפונפנים וילדים יהירים. חופשת חג המולד והשנה החדשה מתקרבת אבל לחמישה ילדים אין פתרון מסיבות שונות והם צריכים להישאר בפנימייה. המורה שהיה צריך להישאר איתם מצליח להתחמק בעזרת תירוץ והמשימה נופלת על פרופסור פול הונהאם (פול ג'יאמטי, דרכים צדדיות וסדרת הטלוויזיה מיליארדים), אחד המורים הקפדנים והשנואים ביותר. ברגע האחרון מגלה אנגוס טולי (דומיניק ססה) שאימו מעדיפה לצאת לירח הדבש שלה ושגם הוא נאלץ להישאר בפנימייה. איכשהו, תוך כמה ימים שאר התלמידים מצליחים להיחלץ מהסיוט, אבל טולי נשאר לבד בפנימייה ביחד עם הפרופסור ועם מנהלת הקפיטריה מרי לאמב (דאווין ג’וי רנדולף) שאיבדה לאחרונה את בנה היחיד במלחמה ואב הבית דני (נחים גראסיה).

בהתחלה טולי והונאם עסוקים בעיקר בלהילחם אחד בשני. אולם, ככל שהעלילה מתקדמת הם מבינים שעדיף להם לעבוד יחד מאשר להיות מסוכסכים כל הזמן. בעזרת מרי, הם גם מוצאים דרך ליהנות מהחגים וזה מחברתו של זה. תוך כדי כך הם גם לומדים דברים חשובים על עצמם ואחד על השני ומתפתחת הערכה וחיבה הדדית. קורים שם גם עוד כמה דברים חשובים שלא נגלה כדי לא לקלקל, אבל אפשר להגיד שמדובר בסרט התבגרות גם של טולי וגם של הונאם.

קשה להגדיר את נשארים לחג מבחינת הז'אנר. הוא ברובו דרמה, אבל יש בו גם רגעים קומיים וגם כמה רגעים טרגיים שאף יעלו דמעה אצל צופים רגישים. יחד עם זאת, רוב הזמן הוא מעניין ומרגש, לא מעט בזכות המשחק הטוב של שלושת השחקנים העיקריים. רנדולף הלא מוכרת עד כה עושה תפקיד נהדר. כך גם ססה. על ג'יאמטי, המוכר מביניהם, לא צריך להכביר מילים למי שמכיר אותו, כי הוא תמיד נוטה לטרוף את התפקידים שלו, וכך הוא עושה גם פה. נדמה שהוא לא משחק אלא פשוט הופך להיות הדמות. אני נהניתי מהסרט וממליצה גם לכם.

קבלו הצצה לטריילר:

https://www.youtube.com/watch?v=Sppecr398xk&t=11s

נשארים לחג (HOLDOVERS), בימאי: אלכסנדר פיין, ארה"ב 2023 , 133 דקות הפצה: טוליפ אנטרטיינמנט, החל מה-8.2 בבתי הקולנוע ברחבי הארץ.

צילום: באדיבות טוליפ אנטרטיינמנט

מחשבה אחת על “למידה עצמית

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.