עולים לרגל לירושלים

כידוע, פסח הוא אחד משלושת הרגלים שבהם נהגו בני ישראל לעלות לרגל לבית המקדש בירושלים. בעקבות הכיבוש הרומאי, בית המקדש חרב ואינו קיים כבר למעלה מאלפיים שנה. אבל, בחג הפסח עדיין נהוג לטייל. אני ממליצה השנה לקיים את מצוות העלייה לרגל לירושלים, גם אם תעשו זאת במכונית או בתחבורה ציבורית, כי בירושלים יש שפע של מקומות בילוי ואתרים מעניינים אשר מתאימים ברובם לכל המשפחה. בסוף השבוע שעבר השתתפתי בסיור שנעשה בירושלים וביקרנו בכמה מקומות מעניינים. אני ממליצה לכם לבקר בכולם, או, לפחות, ברובם.

אחד המקומות המעניינים הוא מוזיאון ידידי ישראל שהוקם ב-2015 בשכונת נחלת שבעה על ידי ד"ר מייק אוונס, נוצרי אוונגליסט אוהב ישראל, סופר רבי מכר ומועמד לפרס נובל לשלום על פעילות ונגד ה-BDS. המוזיאון הוא מוזיאון אינטראקטיבי שמיועד להנציח את פועלם של אנשים לא יהודים שפעלו על מנת לעזור ליהודים, לציונות ו/או לישראל. יש מי שתרם בצרה צנועה (למשל, הקמת קבוצות תפילה למען יהודים ומדינת ישראל) ומי שדחף וסייע רבות (למשל, הלורד בלפור, אורד וינגייט ואחרים). יש מי שסיפוריהם מוכרים מאוד (כמו אוסקר שינדלר וראול ולנברג) וישנם אנשים פשוטים שללא המוזיאון כנראה שאף אחד לא היה יודע על קיומם ועל תרומתם. הסיור במוזיאון הוא בהדרכה בלבד והוא כולל כמה תחנות, כל אחת מוקדשת לנושא שונה.

המוזיאון מאוד מרשים ומופעל ברמה טכנולוגית גבוהה שמדברת גם אל מבוגרים וגם אל ילדים. למשל, שימוש בסרטונים, אמצעים אודיו-ויזואליים, תמונות אינטראקטיביות שבלחיצה עליהם מביאות את הסיפור של הדמות בתמונה ועוד. אם תבקרו שם תגלו כי אתם לא מבינים איך עבר הזמן ותרצו להגיע במהרה לעוד ביקור.

לצד המוזיאון הקים ד"ר אוונס מרכז מדיה שיאפשר לו לקיים מלחמת מדיה למען ישראל – לייצר תכנים ויראליים לרשתות, לקיים ראיונות וכנסים בנושאים אקטואליים, לארח אישים בעלי השפעה ולשדר בלייב לקהל צופים רחב ברחבי העולם. מרכז המדיה כולל מערכת מצלמות מתקדמת המותקנת באולם, מסך לד ענק, תאורה וסאונד באיכות הגבוהה ביותר. מרכז המדיה מכיל עד 150 איש בישיבה בשורות או סביב שולחנות במקרים של ארוחות גאלה ועד כ250- איש באירועים ומופעים בעמידה. גם המבקרים במרכז יכולים להיעזר במרכז המדיה. למשל, קבוצות מאורגנות מחו"ל שמנהיגיהן יכולים לשדר מאולם המדיה אל חברים אחרים בחו"ל בשידור ישיר מירושלים. אולם זה משמש גם לקיום אירועים הקשורים לכל הפעילות החברתית-קהילתית של ד"ר אוונס כמו הפנינג למפונים, אירועי הצדעה לחיילי צה"ל ולכוחות הביטחון וההצלה, אירועים לניצולי שואה במהלך השנה, הופעות חיות לכוחות הביטחון, תרומות דם ועוד וכן לאירוח אירועים רשמיים.

מאז אירועי ה-7.10 פועל המוזיאון גם לטובת חיילי צה"ל, כוחות הבטחון וההצלה והתושבים המפונים מצפון ומדרום. משפחות מפונים רבות התארחו בדירות של קמפוס ידידי ישראל בחודשים האחרונים, הוענק להן סיוע בדיור, מזון, ביגוד ועוד. בנוסף התקיימו עשרות אירועים לטובת המשפחות שפונו. פעמיים בשבוע היו מתקיימות הפעלות ואירועים לילדים, להורים הרימו ערבי הווי ופעילויות על מנת ליצור הפוגה מהמצב. לחיילים סופק ציוד רב שנדרש להם כמו קסדות ואפודים והם גם זכו לאירועי בידור. במקביל, המוזיאון המשיך לתמוך בניצולי שואה כפי שהא פועל לאורך השנים.

מוזיאון ידידי ישראל – יוסף ריבלין 20 נחלת שבעה ירושלים. לפרטים נוספים ותיאום סיורים מודרכים במוזיאון טל:02-5329401  ובאתר: https://fozmuseum.com/he

שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 10:00-18:00,  שישי שבת – סגור

אחד המקומות האהובים עלי בירושלים הוא הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם שבכל פעם מציע אטרקציה חדשה או אירוע מעניין. אם תגיעו בפסח תוכלו לראות בגן פגודה יפנית שנתרמה על ידי ממשלת יפן ונבנתה על ידי נגרים מאסטרים מיפן בטכניקה מסורתית ללא שימוש במסמר אחד. הפגודה תיחנך רשמית בספטמבר הקרוב ובינתיים ניתן רק לראות אותה מבחוץ.

עם זאת, המבקרים בגן יוכלו ליהנות מפסטיגן אביב שכולל מוזיקה חיה באווירת קרנבל, לוליינים ונסיעה ברכבת הפרחים לחלקים השונים של הגן ובכלל זאת החממה הטרופית המקסימה. יהיו גם סדנאות יצירה, הצגות ועוד. אנחנו סיירנו בגן בהדרכתו של ד"ר אורי ספיר פרגמן, המדען הראשי של הגן והוא עורר בנו התלהבות רבה שאני בטוחה שתעבור לכל מי שיבקר במקום.

למי שלא מכיר, הגן הבוטני בירושלים הוא הגדול ביותר בארץ ומגיע לשטח של 120 דונם. יש בו את אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים למעלה מ-7,000 מינים וזנים של צמחים שונים מכל העולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, מרכז וקדמת אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה. כדאי מאוד.

עלות:  40 שקלים ילד/מבוגר, חייל/סטודנט/גמלאי 28 שקלים, משפחות מפונים 28 שקלים, מנויים: חינם. שעות פעילות בחוה"מ:  24-25.4.24 בשעות 10:00-16:00

לפרטים נוספים ותיאום סיורים בגן טל. 02-6794012 ובאתר  https://www.botanic.co.il/

ביקור מומלץ נוסף הוא בבנייני האומה, מרכז הקונגרסים הגדול. השנה המרכז חוגג 70 שנה ולראשונה בתולדותיו פותח את דלתותיו לקהל הרחב לסיורים ללא תשלום (בתיאום מראש).במסגרת הסיור אפשר ליהנות מהתערוכות השונות המוצגות בחללי המקום וגם מהאתר הארכיאולוגי שהתגלה מתחת למבנה ובו ניתן לראות כבשנים של הלגיון הרומאי אשר יצרו רעפים ומרזבים מחרס. כנראה שתוכלו גם לקבל הצצה לאולמות האירועים המרשימים של המקום ולאודיטוריום. בסך הכל, המרכז מארח מדי שנה למעלה מחצי מיליון איש,  חלקם מוכרים ומפורסמים מאוד.  

אלכס אלטר, סמנכ"ל בניני האומה, ורקפת אילוז, סמנכ"לית השיווק, סיפרו גם על יוזמה חדשה של בנייני האומה שנקראת במת האומה. במסגרת זו מתקיימים במקום מופעים שונים, כאשר לפני המופע הצופים מוזמנים לרכוש לעצמם אוכל מדוכנים במקום המוצעים בסגנון שוק. במסגרת הסיור קיבלנו ארוחה שהורכבה מחלק מהמנות המוצעות בדוכנים אלה. האוכל היה מאוד טעים ובהחלט מומלץ מאוד. זהו יופי של בילוי שאותו גם תוכלו לשלב בבילוי הירושלמי שלכם.

כמו שאמרתי, בין חללי המבנה מוצגות תערוכות שונות, כ-20 במספר בכל זמן שהוא. האוצר האחראי על התערוכות הוא ערן ליטוין. מבין התערוכות השונות המרגשת ביותר היא התערוכה "ילדים מציירים מלחמה", שבה מוצגים 50 ציורים של ילדים מבתי ספר יסודיים מכל רחבי הארץ –  יהודים, ערבים, חילוניים ודתיים. לא יכולתי לעצור את הדמעות כשעמדתי מול התערוכה.

לפרטים נוספים ותיאום סיור: בנייני האומה – מחלקת לקוחות – 02-6558522

אם זה מתאפשר לכם, אני ממליצה להגיע לירושלים ליומיים לפחות כי יש הרבה מה לראות בעיר. אם כך, תהיו זקוקים גם למקום לינה. אני ממליצה להזמין מקום באחד משני מלונות ibis בעיר. לרגל החג מציעים מלונות ibis ירושלים מרכז העיר חבילות אירוח במחירים אטרקטיביים. למזמינים חדר זוגי בערב ליל הסדר במלון ibis מרכז העיר ע"ב חצי פנסיון כולל ארוחת ליל סדר החל מ-2800 שקלים לזוג, וחדר יחיד באותה המתכונת החל מ-2500 שקלים (בהזמנת מינימום 2 לילות). חצי פנסיון – לילה ראשון ארוחת ליל הסדר+ארוחת בוקר. לילה שני ארוחת ערב+ארוחת בוקר. כשרות רבנות ירושלים לאוכלי קטניות בלבד. בחג שני – 28-29/4 החל מ-1255 שקלים לחדר זוגי על בסיס חצי פנסיון. בחול המועד ניתן להזמין חדר זוגי במחיר של החל מ-620 שקלים לזוג ללילה כולל ארוחת בוקר (בהזמנת מינימום 2 לילות).

במלון ibis styles למזמינים חדר זוגי בערב ליל הסדר במלון ibis styles  אף הוא במרכז העיר ירושלים מוצעת חבילה אטרקטיבית של חדר זוגי בלבד החל מ-435 שקלים. חדר זוגי לינה וא.בוקר החל מ-585 שקלים לזוג. עלות של חדר ליחיד לילה+ארוחת בוקר החל מ-505 שקלים. בחג השני 28-29.4 החל מ-433 שקלים ללינה בלבד בחדר זוגי. לינה וארוחת בוקר החל מ-585 שקלים. בנוסף, בחול המועד למזמינים באחד ממלונות  ibis ירושלים שני לילות, הלילה השני ב25% הנחה.

בימים רביעי חמישי שבת ושני  24-25.4 27.4 29.4. מוזמנים אורחי מלונות ibis ירושלים לסיור אביבי קסום בעקבות עולי הרגל לירושלים. הסיור ייצא מהמלון דרך שכונת ממילא התוססת לעבר גיא בן הינום הירוק בעונה זו של השנה ויעלה להר ציון דרך המנהרה שחיברה את הר ציון לעיר המערבית עד 67. לאחר הסיור בקבר דוד ימשיכו המשתתפים אל העיר העתיקה לאורך הקארדו לתצפית מגגות העיר העתיקה לעבר הר הבית, שם יסופר סיפור עולי הרגל וברכת הכוהנים בחג הפסח. בהמשך ירדו המשתתפים אל הכותל המערבי ויצטרפו אל המוני בית ישראל החוגגים. מהכותל יעלו שוב אל הרובע היהודי דרך הסמטאות הקסומות ומשם אל הרובע הארמני ושער יפו. משך הסיור: כ-3 שעות ומותנה במספר המשתתפים.

שני המלונות, השייכים לרשת  ACCOR הבינלאומית, ממוקמים במיקום מרכזי ונוח ביותר, ממש בלב העיר ונמצאים במרחק הליכה מחלק גדול מהאטרקציות של מרכז העיר. ibis styles ממוקם על מדרחוב בן יהודה ומלון ibis ירושלים מרכז העיר ממוקם מעברו השני של המדרחוב, בסמוך לכיכר ציון ורחוב יפו, מרחק של דקות הליכה בודדות מהעיר העתיקה ושער יפו, שוק מחנה יהודה, נחלת שבעה, גלריות, קולינריה, מרכזי קניות, פאבים וחיי לילה, מוזיאונים ועוד שלל אטרקציות.

אני ביליתי את הלילה במלון ibis Styles השוכן בבניין היסטורי בלב מדרחוב בן יהודה ומכיל 104 חדרי אירוח שונים. השטחים הציבוריים וחדרי המלון מעוצבים כהומאז' לשוק של ירושלים, על הפירות והירקות הצבעוניים והצבעים המרכיבים את שוק מחנה יהודה עם מגוון איורים המכניסים את האורחים אל אווירת השוק הייחודית לעיצוב המלון. המיקום של המלון מאוד נוח והוא מהווה חלק מהמדרחוב, וכך כשרוצים בערב לבלות פשוט יורדים למטה ונכנסים לאחד ממקומות הבילוי הסמוכים. המלון עצמו נקי ומסודר מאוד, הן בשטחים הציבוריים והן בחדרים. המיטה הייתה רכה ונוחה ונרדמתי בה מהר מאוד. השירות היה גם הוא אדיב ומסור עם נכונות למלא כל בקשה. ארוחת הבוקר מוגשת בקומה השמינית, ממנה ניתן להשקיף על כל העיר. הארוחה עצמה הייתה טעימה ומגוונת. מאוד נהניתי במלון שהוא מהסוג שנותן תמורה מלאה לעלות. אין ספק שאחזור אליו בהזדמנות.

לפרטים והזמנות: מלונות איביס ירושלים *9709  או   www.ibis.co.il

צילום: אורית ענבר

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.