כשאבא ואמא נפרדים

נורי היא ילדה עליזה המתמודדת עם שינויים גדולים במשפחתה לאחר גירושי הוריה. בדרך חביבה וקלילה היא משתפת ילדים כמוה, שהוריהם התגרשו או עומדים להתגרש, בחוויות, בתחושות ובתובנות מחיי המשפחה החדשים שלה.

בדרכה המיוחדת נורי עוזרת לילדים להתחבר לחוויותיהם ומאפשרת להם לשאוב כוח ותקווה ולשמור על השמחה, לצד רגשות אחרים, גם אחרי פרידת ההורים.

בסיפור רגיש, אופטימי ומעורר השראה זה, העוסק בהסתגלות ובמעבר למצב המשפחתי החדש, שזורים מסרים חשובים וחיוביים עבור ילדים והוריהם, ובראשם המסר החשוב מכל:

"המשפחה היא הרבה דברים,

ואבא ואמא שלנו תמיד ולנצח ולעולמי עולמים

יהיו אבא ואמא שלנו".

אלינור אלדד היא יועצת משפחתית, מלווה ומדריכה הורים גרושים ובתהליכי פרידה. היא בוגרת תואר שני בהצטיינות בלימודי משפחה, מתאמת הורית ומגשרת בתהליכי גירושים. בת להורים גרושים מגיל צעיר ולנצח ילדת גירושין. נשואה ואמא לארבע בנות.

בניגוד לעבר, גירושין היום הם דבר יותר שכיח. יחד עם זאת, הילדים שעוברים זאת, לא תמיד יודעים איך להתמודד עם הנושא וחלקם מקבלים זאת קשה. יש ילדים שאפילו חושבים שההורים התגרשו באשמתם. לכן, יש חשיבות רבה בספרים כמו גם אמא ואבא של נורי התגרשו. הספר מובא מנקודת מבטה של הילדה וזה, כמובן, יכול לעזור מאוד לילדים שנמצאים במצב דומה, כי יש להם עם מי להזדהות. הוא גם מנסה לכסות כמה שיותר היבטים של המצב – חששות של הילדה, איך התחושה לגור בשני בתים, יתרונות וחסרונות, מה מרגישים כשאבא או אמא רבים, מה קורה כשלאבא ואמא יש חוקים שונים ועוד. בסוף הספר יש גם פנייה של המחברת להורים. הספר, כמובן, יכול לשמש כנקודת פתיחה עבור הורים שילדיהם מתמודדים עם הגירושים שלהם ואחרי שהם קוראים את הספר, או ההורה מקריא להם אותו, הם יכולים לשוחח איתם ולשמוע מהם מה הם מרגישים וחושבים. ממליצה מאוד על הספר.

גם אמא ואבא של נורי התגרשו, אלינור אלדר, איורים: בר פביאן,  עמודים לא ממוספרים,87 שקלים,. הוצאה עצמית. ניתן להשיג דרך האתר של המחברת בכתובת:  https://www.elinoreldar.com/childrenbook

צילום: אורית ענבר

מחשבה אחת על “כשאבא ואמא נפרדים

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.