סמבוסק שבא מאהבה

איך אתם עם פחמימות? אני חושבת שפחמימות זה החיים, ואם הן מטוגנות, אז בכלל. זה לא אומר שאני אוכלת פחמימות כאלה מהבוקר עד הערב, אבל כשיוצא לי לאכול פחמימה מהסוג הטוב והטעים אני באמת מתענג תעליה עד הסוף כי היא שווה את הקלוריות שהיא עולה. ככה קרה לי לאחרונה כאשר טעמתי את הסמבוסק של יהודל'ה סמבוסק.

מאחורי יהודל'ה סמבוסק עומדים יהודה שהרבני ואמא שלו, כרמלה, תושבי פתח תקוה. כבר תקופה ארוכה שהשניים מכינים סמבוסקים ומאכילים בני משפחה וחברים וגם תורמים לכל מיני גורמים, כמו נוער בסיכון וילדים נזקקים. במקביל, החברים שכל הזמן טעמו ונהנו, עודדו את יהודה למכור את הסמבוסקים שלו בצורה מסחרית, כדי שרבים יוכלו ליהנות מהם וכדי שליהודה תהיה פרנסה. אחרי הרבה פניות מצד החברים יהודה הסכים, תוך שהוא מבטיח להמשיך ולתת מעשר מהסמבוסקים ומהרווחים שלו למען כוחות הביטחון ונזקקים.

כאמור, הפעילות למען נזקקים היא בדמו של יהודה. הוא מנהל פעילות בפתח תקוה למען ילדים עם צרכים מיוחדים, מכין כריכים עבור ילדים נזקקים ועושה פעילויות רבות לזיכוי הרבים. "יהודה הוא איש אמיתי של חסד", כמו שאומר עליו אחיו רון, איש חסד בעצמו. גם תעודות ההוקרה הרבות שהוא זכה להן ושחלקן מקשטות את קירות הבית מעידות על כך.

את הסמבוסק יהודה וכרמלה מכינים לפי מתכון משפחתי שעובר במשפחה. אני לא יודעת מה הם שמים שם בדיוק, כי השניים שומרים על המתכון המדויק בסוד, אבל הסמבוסק שלהם הוא הסמבוסק הכי טעים שאכלתי. הבצק דק ופריך והמילוי טעים ונדיב מאוד, כשהסמבוסק ממש גדוש במילוי. הסמבוסק שלהם נעשה בעבודת יד כמובן, אבל העבודה כל כך מדויקת עד שכל הסמבוסקים נראים כמו תאומים זהים, כאילו עשתה אותם מכונה ולא יד אדם. מה שעוד בולט בסמבוסק הוא שהוא לא שומני בכלל למרות הטיגון העמוק. אחזתי סמבוסק ביד והיד כמעט שלא הייתה משומנת.

יהודה, אתה יכול לגלות לנו מה הסוד שלך?

"אני יכול להגיד שהסמבוסק לא שומני כי אני מחליף את השמן לעיתים מאוד קרובות והטיגון מאוד קצר. אבל לגבי הטעם, הסוד האמיתי שאנחנו עושים אותו עם לב רחב, אנחנו עושים כל סמבוסק באהבה, מתוך הנשמה ובהתכוונות".

יהודה עצמו סובל מצליאק והוא לא יכול לאכול את הסמבוסקים שהוא מכין, רק את המילוי שלהם – ממש הסנדלר הולך יחף. אבל הוא נהנה מאוד מהתגובות החמות שהוא מקבל על הסמבוסקים שלו ומקווה שעוד ועוד אנשים ישמעו וירצו לאכול מהם.

בפה מלא סמבוסק של יהודה ומכל הלב אני ממליצה לכם להזמין מהסמבוסק של יהודה. כרגע יהודה וכרמלה מכינים את הסמבוסקים מהבית. אין להם תעודת כשרות, אבל כל המוצרים כשרים. אפשר להגיע אליהם, או להזמין משלוח. הם מספקים את הסמבוסקים בפתח תקוה ובכל הסביבה הקרובה, ובשביל הזמנה גדולה הם גם יגיעו רחוק יותר.

כרגע הם מציעים את הסמבוסקים במחיר היכרות של 30 שקלים למגש של 10 סמבוסקים (לא כולל משלוח), שזה מחיר ממש מצחיק לסמבוסק כל כך טעים. להזמנות התקשרו: 052-5135059.

צילום: אורית ענבר

מחשבה אחת על “סמבוסק שבא מאהבה

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.