ספר לי סיפור

אסנת גואז פותחת את ספרה "התחילו לספר" בסיפור מהחיים שלה. היא ובני משפחתה (בעלה ושתי בנותיה, אז בנות שנתיים וחמש) נסעו ברכב המשפחתי ונקלעו לתאונת דרכים קשה. הבנות נפצעו באופן קל ביותר. בעלה נפגע ואיבד הכרה וגואז הייתה בטוחה שהוא נהרג. היא עצמה כמעט שלא נפגעה, אם כי הייתה בטראומה קשה. כשחזרה הביתה אחרי התאונה, התפטרה מעבודתה התובענית כדוברת של רשות ציבורית-ממלכתית והפכה לעקרת בית במשרה מלאה. זה מה שהיא עשתה במשך שבע שנים, עד שיום אחד התעוררה והבינה שאם לא תעשה משהו עם עצמה היא עלולה לחלות במחלה קשה.

בלי להתחיל לפרט את כל הדרכים שבהן פעלה ניתן לומר, שבסופו של כל התהליך, גואז גילתה את חשיבותם של הסיפורים. בסוף הסיפור היא גם מגלה לקוראים שסיפורים לא מתרחשים באת במציאות, אלא רק בראש שלנו, שרק עשרה אחוזים ממה שאנחנו מספרים אכן התרחש במציאות. כל השאר הם הפרשנות וההבנה שלנו את שהתרחש ולא מה שבאמת ובתמים התרחש. נשמע מבלבל? בכלל לא. קריאה בספרה של גואז תעזור להסדיר די מהר את כל הבלבולים ואי ההבנות.

הספר "התחילו לספר" הוא מעין מדריך אשר חושף את הסוד הטמון בסיפור סיפורים ומגלה כיצד סיפור הסיפורים יכול להפוך לכלי חשוב לכל מי שרוצה לשווק ולמכור את עצמו ו/או מוצר או שירות כלשהו שלו. סיפורים מייצרים קשב, מניעים לפעולה ונוגעים באנשים. כך הסיפור הופך לכלי אסטרטגי בידי אנשים, חברות וארגונים שמבקשים להעביר את המסר שלהם, לשכנע ולהגיע ללב ההמונים ו/או הלקוחות הפוטנציאליים.

גואז היא מספרת סיפורים עסקיים המסייעת לחברות, לארגונים ולעסקים למצוא את הסיפור שלהם. היא גם מרצה ומעבירה הכשרות וסדנאות, מומחית בבניית פרזנטציות עם סיפור בלתי נשכח, מוסמכת בתקשורת ובעיתונות ובעלת יותר מ-15 שנות ניסיון מעשי בתקשורת שיווקית. הספר, עם שלל הסבריו והדוגמאות שבו, עוזר ומדריך בצורה טובה ומעניינת. כמובן שהסיפורים האלו אינם סתם סיפורים אלא הם סיפורים שצריכים לקדם את האג'נדה, את המטרות ואת היעדים שאותם מספרי סיפורים שמו לנגד עיניהם.

באופן אישי, מאוד אהבתי את הספר והתחברתי למסר שגואז מבקשת להעביר בספרה. לא רק בגלל שהיא כותבת את ספרה בלשון ברורה וקולחת ומנחה את הקורא צעד אחר צעד כיצד הסיפור הוא כלי שיווקי חשוב. סיבה נוספת שבגללה כל כך התחברתי ל"התחילו לספר" היא שגם אני אוהבת לשלב סיפורים בפוסטים שאני מעלה בבלוג הזה. וממש כמו אצל גואז, הם מבוססים על אמיתות, אבל לא בהכרח קרו כך גם במציאות. עשיתי את הבחירה לשלב את הסיפורים האלו בפוסטים שלי, כי אני אוהבת לחלוק אתכם, הקוראים, היבטים של החיים שלי וגם כי הרגשתי שזה מייחד את הבלוג שלי. אבל אחרי שקראתי את ספרה של גואז הבנתי, שבדרך אינסטינקטיבית כלשהי, גם אני הבנתי את כוחם של הסיפורים ואת יכולתם לשדרג את הבלוג שלי.

אם השתכנעתם, פשוט התחילו לספר!

אסנת גואז, התחילו לספר: הסיפור ככלי אסטרטגי לקידום אג'נדה, מטרות ויעדים. הוצאה עצמית, הבאה לדפוס: פופרייט, מחיר מומלץ: 89 שקל

צילום: יח"צ

6 מחשבות על “ספר לי סיפור

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.