יופי של עמק

אחד הדברים שהכי שימח אותי כשפתחו את סגר הקורונה היה שאפשר לחזור ולטייל בארץ. אני מאוד אוהבת לטייל ברחבי הארץ וכל פעם מגלה, שלמרות שהיא נחשבת למדינה קטנה, יש בה הרבה פינות חן, שרק צריך לבוא ולגלות. עכשיו, כשלפנינו עוד כחודש וחצי של חופש גדול, זה בדיוק הזמן לצאת ולטייל ברחבי בארץ, כמובן תוך שמירה והקפדה על כל כללי הבריאות.

לאחרונה סיירתי בעמק חפר, הפעם עשיתי את הסיור במסגרת משלחת של אכב"י, איגוד הבלוגרים הישראלי. הסיור נערך בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית עמק חפר ואגף התיירות של המועצה. עמק חפר ממוקם יחסית במרכז הארץ, ולמרות זאת עדיין רבים לא מכירים אותו, כי הם נוסעים לרוב לדרום או לצפון. חבל, כי יש בעמק חפר מקומות רבים ששווה לבקר בהם. בסיור שערכנו טעמנו רק מעט מהם וישנם הרבה יותר מקומות, אבל בכל זאת, כיצד על המקומות שבהם ביקרנו. 

צילום: יהודית הרפז

גינת אוכל משק הלברכט

את הסיור התחלנו במשק הלברכט בביתן אהרון. בכניסה קיבלה את פנינו תמי הלברכט, בתם של מקימי המשק. היא סיפרה לנו שהוריה הקימו את המקום לפני כ-30 שנה וניהלו בו משק חקלאי. לפני כשש שנים החליטה הלברכט לגדל במקום מגוון פירות וירקות בריאים, לפתוח את המקום לקהל הרחב ולקרב את הקהילה לתוצרת חקלאות מקומית. כיום מתקיימות במשק פעילויות שונות בהתאם לאופי הקהל שמגיע. למשל, סיורים בגינת הירק לילדי בית ספר, הלומדים על החיבור בין מזון לאדמה. במשק יש גם גידול הידרופוני ופינת חי עם תרנגולות חופש. הפעילויות במקום כולל סיורים בגינת הירק ואפשר לשלב אותה עם ארוחה של ירקות ומאפים מהגינה. הגינה היא עונתית ואורגנית, כך שתמיד תראו את מה שגדל בעונה. מי שמגיע לסיור, יכול לקטוף ולאכול במקום.

מה הפעילות? סיור מודרך בגינת האוכל, סיור לכוורות הדבורים+הרצאה, סדנת הדגמה בנושא שייקים בריאים ומזונות על, בישול עונתי עם שף אורח, סדנת רקיחת בשמים, סדנת ליקוט וקליעת סלים, סדנת טעימות בירה, מופע קולינארי, סדנת יוגה ועוד.

כמה עולה? תלוי בפעילות. מומלץ להתעדכן באתר ובעמוד הפייסבוק.

איפה? כותבים בוייז: משק הלברכט גינת אוכל ביתן אהרון

שעות פתיחה: משתנות. כדאי להתעדכן מתי פתוח, ובכל מקרה תמיד עדיף לתאם מראש.

לפרטים נוספים: 054-2000635

info@foodgarden.co.il

https://www.facebook.com/FARM.TO.TABLE/

חוות סיקורה

התחנה הבאה במסע שלנו הייתה חוות סיקורה, חווה אקולוגית לגידול אצות ים, לא רחוק מביתן אהרון וסמוך לנחל אלכסנדר. משמעות השם הוא צירוף מילים באנגלית וביפנית, היוצר את המילים תיבת אוצר מהים. בחווה מגדלים שני סוגים עיקריים של אצות, אחת ירוקה ואחת אדומה. מגדלים אותן במי ים בתוך בריכות מיוחדות ותוך סינון מיוחד ששומר עליהן נקיות, אורגניות ובריאות. למעשה, בדרך הגידול הזו הן יותר נקיות מבית הגידול הטבעי בים, החשוף כיום לזיהומים רבים.

יוסי קרטה, שהקים את המקום, ואביטל הראל, סמנכ"לית השיווק של סיקורה ותזונאית, פגשו אותנו שם וסיפרו לנו על המקום. בתחילה ראינו את בריכות הגידול ולאחר מכן את מרכז המבקרים. בסוף הסיור במרכז הקטן גם זכינו לקבל ארוחה שכללה מיני סלטים ומאכלים אחרים, שבכולם כיכבו האצות של סיקורה. היה מאוד טעים, אם כי בשבילי לאכול את האצה בפני עצמה, ולא כחלק ממאכל אחר, היה מלוח מדי. לעומת זאת, הקרקרים מאצות היו נפלאים ולא יכולתי להפסיק לאכול אותם. הראל הסבירה שהאצה הירוקה עשירה במינרלים, סיבים תזונתיים וכלורופיל שמנקה את הגוף, ושהאצה האדומה יכולה להתאים, מלבד למאכל, גם לתעשיית הקוסמטיקה. במרכז המבקרים יש גם חנות קטנה שבה אפשרלרכוש ממבחר המוצרים הנלווים של סיקורה כמו תוספי תזונה. את המוצרים אפשר לרכוש גם בבתי טבע, בבתי מרקחת ובאתר החברה.

מה הפעילות? החווה מציעה סיור בשם הצצה באצה שבמסגרתו תצפו במיצג על הים התיכון ועולם האצות. במרכז ההסברה תוכלו לחוות את מאפייני הים, סוגי הדגים והשינויים הסביבתיים. בנוסף, תצפו בשיטת גידול אצות הים על היבשה. בסיום, תחכה לכם ארוחת טעימות עם מאכלים ייחודיים מבוססי אצות. מתאים לכל הגילאים, למשפחות ולקבוצות.

כמה עולה? 45 שקלים לאדם (עד גיל 6 ללא עלות).

איפה? כותבים בוייז: חוות סיקורה – הצצה באצה

שעות פתיחה: א' – ו' בתיאום מראש

לפרטים נוספים:5921*

avishay@seakura.co.il

https://www.facebook.com/seakuraisrael

פארק צבי הנחל

נחל אלכסנדר חוצה את עמק חפר ומהווה חלק מהותי ממנו. לכן, לא ניתן לבקר בעמק חפר ולא לבקר בפארק צבי הנחל, המספק הצצה מושלמת אל הנחל. הנחל נוקה וטוהר לפני כמה שנים. הוקמה לאורכו טיילת והוחזרו אליו צבי המים ואפשר לבוא ולצפות בהם (ורק לא להאכיל או לפגוע בהם בבקשה). לאורך הטיילת הוקמו גם כמה מגדלי עץ. אפשר לעלות עליהם ולתצפת מהם על כל הסביבה. קבוצת נאמני נחל אלכסנדר הם קבוצה של מתנדבים העוזרים בתחזוקה נחל, מסורים דיווחים למועצה וגם מדריכים בהתנדבות על הנחל וההיסטוריה שלו. אפשר להגיע אליהם דרך אתר המועצה ולהזמין הדרכה חינמית.

מה הפעילות? לטייל, לעשות פיקניק, לתצפת על הנוף, לצייר, לשחק.

כמה עולה? כניסה חופשית

איפה? כותבים בוייז פארק הצבים נחל אלכסנדר

שעות פתיחה: 24/7

לפרטים נוספים: חפשו ברשת “פארק צבי הנחל”

גלריית זוזו ZUZU

nxgs,גם אמנות יש בעמק חפר. באזור התעשייה של עמק חפר שוכנת גלריית זוזו. בעלת הגלריה, המשתרעת על 150 מ"ר, תמי סואץ, קמה במטרה להנגיש אמנות טובה לתושבי האזור ולכל אוהב אמנות, ולכן הכניסה אליה חינם. במקום מציגים תערוכות וכן מקיימים מפגשי אמן, סדנאות, הרצאות, אירועי מיצג, שיתופי פעולה אמנותיים ועוד.

כל מי שמגיע לגלריה מתקבל על ידי סואץ שתשמח לספר לו על המקום וגם לכבד אותו בכוס קפה ועוגה שאפתה במו ידיה. סואץ מספרת שלא אחת מגיעים כך למקום אנשים שנקלעו אליו בטעות ועל הדרך זוכים לטעימה אמנותית. היא גם מספרת שבחרה בשם של הגלריה מכיוון שהיא רואה במקום "גלריה להנעה תרבותית" והיא רוצה שאנשים יזוזו למקום.

מה הפעילות? תערוכות, סדנאות. ביולי-אוגוסט תתקיים תערוכה של אמנים, שיגיעו לשם יחד עם ילדיהם, ויתקיימו פעילויות רבות. כדאי להתעדכן מראש באתר.

כמה עולה? חינם

איפה? זוזו גלריה להנעה תרבותית, גשר העץ 46, פארק תעשיות עמק חפר.

שעות פתיחה: יום ג’ 10:00-16:00, ימים ו’-ש 10:00-14:00 או בתיאום טלפוני.

לפרטים נוספים: 054-4278951

info@zuzugallery.com

https://www.facebook.com/zuzugallery

מסעדת אלמגרו

מבמהלך הסיור עצרנו לארוחת צהריים במסעדת אלמגרו, הנקראת על שם אחד הרבעים של בואנוס איירס. השף הארגנטינאי, הג'ינג'י והנמרץ של המקום הוא ניקו וורבוף, שהקים את המקום ביחד עם אימו ואחיו. המקום מעוצב בסגנון כפרי והאווירה ביתית ועליזה, בדיוק כמו השף והאוכל שלו.

טעמנו בעיקר ממבחר הסלטים ומאכלים אחרים על בסיס ירקות של המקום והכל היה טעים ומעולה. את הפוקצ'ה הטריה אי אפשר היה להפסיק לאכול. למעשה, אי אפשר היה להפסיק לאכול שם כלום. בקיצור, תגיעו רעבים ותפנו לכם מספיק זמן על מנת ליהנות מהאוכל. יש סיכוי שגם אתם תקפצו בסוף הארוחה כי זה מדבר. בין השאר, תמצאו בתפריט ארוחות בוקר שונות, פסטות, סלטים, סמבוסק ביתי ועוד. יש גם קינוחים מיוחדים.

איפה? מתחם לב הפרדס, גבעת חיים איחוד

שעות פתיחה: א' – ה' 08:00-17:00, ו' 08:00-15:00

מבשלת בירה אלכסנדר

מנחל אלכסנדר הגענו למבשלת בירה הנקראת על שמו. מדובר במבשלת בירה בוטיק שהוקמה על ידי אורי שגיא ב-2008. המקום מציע סוגים שונים של בירה, שרבים מהם כבר זכו בפרסים רבים ברחבי העולם. סוגי הבירה הקיימים היום במבשלה הם: בלונד, אמברה, גרין, בלאק, בלייזר וחיטה ישראלית. מאוגוסט ייפתח מרכז המבקרים של המקום שיציע ימי כיף, בילוי שובר שגרה, חגיגת יום הולדת ועוד.

אני לא שותה הרבה בירה, אבל גם לי היה מאוד טעים. לעומתי, חובבי הבירה בקבוצה מאוד התלהבו ושמחו לשתות עוד ועוד.

מה הפעילות? סיור שבו לומדים על ההיסטוריה של ייצור הבירה, רואים את תהליך ייצור הבירה, על ההבדלים בין סוגי הבירות ועל החזון של בירה אלכסנדר, בסוף הסיור מתקיימות טעימות. 

איפה? צבי הנחל 13, פארק תעשיות עמק חפר.

שעות פתיחה: א' – ה' בין השעות 9:00-17:00 ו' בין השעות 9:00-16:00.יש לתאם הגעה מראש. ניתן להגיע ללא תיאום על מנת לרכוש בירה, מרצ’נדייז ולשתות בירה קרה מהחבית.

לפרטים נוספים: 074-7034094

danab@alexander-beer.co.il

https://www.facebook.com/alexander.brewery

אגמון חפר

בעוד שאת אגמון החולה כמעט כולם מכירים, אגמון חפר מוכר הרבה פחות, אבל לא פחות קסום, למרות שהוא נמצא עכשיו רק בשלבי פיתוח. המקום קטן יותר מאשר אגמון החולה וניתן לסייר בו על אופניים או ברגל. תוכלו לראות ברווזים ועוד ציפורי מים. בפארק קיים אגם מלאכותי, דקים מעץ, נקודות תצפית, שבילי הליכה ועצים. אופניים אפשר לשכור ואף לקבל הדרכה מאלון וולף ממוזיאון האופניים.

קרוב לוודאי שבאזור האגמון תמצאו גם קבוצות של ציירים, כמו שקרה לנו כשסיירנו שם. את הקבוצה הדריך רונון מרונן שירותי קייט, שדרכו אפשר להזמין סדנת ציור וסיור.

מה הפעילות? תצפית, סיוררגלי, סיור אופניים, סדנת ציור

איפה? כותבים בוייז אגמון חפר

שעות פתיחה: ראשון עד שבת 8:00 – חצי שעה לפני השקיעה. מומלץ לצפות בציפורים בין 8:00   ל- 10:00בבוקר.

להזמנת טיול אופנייםאלון- 050-9199866

alonwoo@gmail.com

https://www.facebook.com/israelicyclemuseum

להזמנת סדנת ציור וסיור: רונן שירותי קייט- 0505207020

https://www.facebook.com/ronensk.f

קיבוץ משמר השרון

בלי קצת היסטוריה אי אפשר. את שיעור ההיסטוריה קיבלנו בקיבוץ משמר השרון (שנקרא בעבר קיבוץ משמר). פנחס לויתן, מוותיקי הקיבוץ, הקים במה שהיה פעם המקלחת הקיבוצית מוזיאון קטן בשם משמר ראשונים, שבו ניתן לראות ולחוות את ראשית היישוב במקום. הוא סיפר על ההיסטוריה של המקום וליווה זאת בהצגת תמונות ומוצגים שונים.

לאחר מכן קפצנו גם לחדר מלאכה, סטודיו ליצירה הממוקם בקיבוץ ושמענו על הסדנאות השונות אשר מתקיימות שם.

מה הפעילות? סיור מודרך (מתאים לכל גיל) ברחבי הקיבוץ, שבו לומדים על ההיסטוריה ועל ההווה, סיור בענפים החקלאיים של הקיבוץ וסדנת יצירה בחדר מלאכה.

איפה? קיבוץ משמר השרון/ מוזיאון משמראשונים/ חדר מלאכה, משמר השרון

לפרטים נוספים והזמנת סיור ו/או סדנה אתר משמראשונים ופייסבוק

https://www.facebook.com/%D7%9E%D7%A9%D7%9E%D7%A8%D7%90%D7%A9%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D-

%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%99%D7%90%D7%95%D7%9F-Museum-MishmaRishonim-171350429567779

https://www.facebook.com/elyscraftroom

יקב אלכסנדר

לקינוח במלוא מובן המילה הגענו ליקב אלכסנדר. היקב שוכן במושב בית יצחק, והוא הוקם ב-1996 על ידי יורם שלום. אל תתבלבלו, היקב לא נקרא על שם הנחל אלא על שם אביו של יורם, אלכסנדר ז"ל, שתווית פניו גם מעטרת את הבקבוקים. שלום לקח אותנו לסיור ביקב הבוטיק שלו וסיפר לנו על ההיסטוריה של המקום מלווה באנקדוטות משעשעות, למרות שלא הצלחתי לדעת אם אני צוחקת בגלל הסיפורים או בגלל היין הטוב שקצת עלה לי לראש. רק אחרי שטעמנו כמה יינות מצוינים זכינו גם ליהנות מכיבוד של גבינות, ירקות ומטבלים טעימים.

מה הפעילות? סיור, טעימות יין, סדנאות, אירועים.

איפה? יקב אלכסנדר, דרך חפר, בית יצחק.

שעות פתיחה: א' – ה' 9:00-17:00, ו' 10:00-15:00.

לפרטים נוספים: 072-3929717

yoram@alexander-winery.com

https://www.facebook.com/Alexanderwinery

את הסיור בעמק חפר אפשר לערוך לבד, אבל אפשר גם (ומומלץ) להזמין הדרכה.

שתי המדריכות עליהן אני ממליצה ושליוו גם את הסיור שלנו הן :

רעות רז בירן מנקודת רעות: 052-6369900

https://www.facebook.com/nekudat.reut

וטל קלאר העברי משורשים וכנפיים 052-5308019

https://www.facebook.com/tal.klahr

אל תגידו יום אחד עוד אבקר בעמק חפר, פשוט תגיעו לשם. זה סיור נפלא ואתם תיהנו ממנו. אם אתם גרים באזור המרכז, זה גם לא רחוק לכם.

צילום: אורית ענבר

אז לכו לגלות את עמק חפר, ושיהיה טיול נפלא!

4 מחשבות על “יופי של עמק

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.